اخلاق حرفه ای ما

امروزه یکی از مهمترین موضوعات مطرح در کسب و کارها، رعایت اخلاق حرفه ای است. اخلاق حرفه‌ای به مسائل و پرسش‌های اخلاقی و اصول و ارزش‌های اخلاقی یک نظام حرفه‌ای می‌پردازد و ناظر بر اخلاق در محیط حرفه‌ای است. به بیان دیگر، چگونگی استفاده از دانش و مهارت توسط افراد در هنگام ارائهٔ خدمات به جامعه یک مسئلهٔ اخلاقی و موضوع اخلاق حرفه‌ای است.

باور عمومی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا آن است كه اصولا داشتن اخلاق حرفه‌ای زمینه ساز موفقیت می شود، در صورتی‌كه در برخی از موارد بعضی این احساس را می‌كنند كه اخلاق حرفه‌ای سبب زیان می‌گردد. به‌كرات ما در مطالعات می‌بینیم كه در كشورهایی كه پیشرفته‌تر هستند، اخلاق حرفه‌ای هم پیشرفته‌تر می‌شود و همه مشاغل، از جمله مشاوران مدیریت و مدیران بیشتر به اخلاق حرفه‌ای متكی هستند.

اهمیت این مفهوم در صنعت مشاوره مدیریت فراتر از تصور است چرا که موضوعاتی همچون نبود تشكل‌ قوی در حوزه مشاوره مدیریت در كشور، عدم آگاهی برخی از سازمانها و مدیران از دانش روز، نبود نظام سنجش و ارزیابی مشاوران، نبود استانداردهای لازم برای تعیین صلاحیت‌های حرفه ای مشاوران و … از جمله چالشهایی هستند که باعث هرج و مرجی عجیب در این صنعت شده است.

باور قلبی ما در شرکت راهبردسازان اقیانوس آبی آن است که رعایت اخلاق حرفه ای حتی اگر در کوتاه مدت باعث خسران ما شود اما هیچگاه اهتمام و تلاش برای پایبندی به آن را کنار نخواهیم گذاشت چرا که متضمن موفقیت ما در بلندمدت خواهد بود و از این طریق نقش خود را نیز در ارتقاء سلامت اخلاقی جامعه ایفا می کنیم.

رئوس اخلاق حرفه ای تیم ما عبارتند از:

کیفیت: تلاش برای ارائه بهترین نوع خدمات مشاوره مدیریت

رازداری: حفظ محرمانگی اطلاعات کارفرمایان

حرفه ای گری: بهره گیری از تجربه و دانش بصورت همزمان و رعایت اصول حرفه ای در کار

سلامت اخلاقی: تاکید بر اخلاق سالم در تعامل با افراد و سازمانها

به روز بودن: مطالعه مستمر و تسلط بر دانش روز مشاوره مدیریت