آغاز پروژه IMS در پلیمر کرمانشاه

جلسه افتتاحیه پروژه استقرار سیستم مدیریت یکپارچه بر اساس استانداردهای ISO9001:2015، ISO14001:2015 و ISO45001:2018 در تاریخ 11 اردیبهشت 1402 با حضور تیم مشاوران و کلیه مدیران و روسای پلیمر کرمانشاه برگزار شد. در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت سیستم مدیریت یکپارچه و لزوم اثربخشی و کارایی آن، به مرور برنامه 7 ماهه تدوین شده پرداخته شد.

در ادامه، فاز شناخت پروژه برگزار شد و تیم مشاور با حضور در بخشهای مختلف سازمان نسبت به ارزیابی وضع موجود و بررسی میزان فاصله با الزامات استانداردهای مربوطه اقدام کرد.

لازم به توضیح است که شرکت پلیمر کرمانشاه از جمله طرح های خط اتیلن غرب کشور است  که بر اساس مصوبه هیأت محترم دولت و به منظور ایجاد تعادل منطقه ای و توازن بین استان های مختلف کشور و ارتقای فناوری در بخش صنایع مرتبط با نفت و نیز فعال کردن صنایع پایین دستی پتروشیمی در سال هشتاد و چهار تاسیس گردید و در بیست و نهم آذرماه سال یکهزار و سیصد و نود و یک به بهره برداری رسید.

محصول نهایی مجتمع، پلی اتیلن سنگین است که با ظرفیت اسمی سیصد هزار تن در سال تولید می­ گردد. پلی اتیلن سنگین در صنایع لوله سازی، پوشش کابل، انواع قطعات پلاستیکی، بطری، لوازم خانگی، قطعات صنعتی، مخازن سوخت و … کاربرد دارد. محصول اصلی شرکت پلیمر کرمانشاه در گریدهای مختلفی تولید می شود که هر گرید برای مصارف خاصی مناسب است. تفاوت گریدها در مواد افزودنی یا شرایط فرآیندی تولید آن­هاست،  نوع گرید محصولات براساس برنامه و تقاضای بازار تولید می شود.

محصولات اصلی مجتمع در کیسه­ های پلاستیکی بیست و پنج کیلوگرمی بسته­ بندی و در پالت ­هایی به وزن هزار و پانصد کیلوگرم در انبار سرپوشیده محصولات به وسعت بیست هزار مترمربع نگهداری می­ شود. محصولات فرعی نیز در محل مشخص شده نگهداری و به فروش می­ رسند.